....i din lägenhet ansvarar Du själv för att skadorna åtgärdas.
....i föreningens gemensamma utrymmen och utanför din lägenhet, är det föreningens ansvar.
Ibland kan det vara svårt att avgöra i detalj vad du, som borättsinnehavare, ansvarar för och vad föreningen ansvarar för. En vägledning kan läsas här. Vid osäkerhet, kontakta styrelsen.
Upptäcker du ett fel i din lägenhet kontaktar du själv en fackman för åtgärd. Lyssna gärna med dina grannar om du misstänker att det är ett mer omfattande fel i huset.
Om bostaden råkar ut för en vattenskada ska vattnet omedelbart stängas av. Avstängningskranar sitter synligt på varje anslutning till vattenkranarna.
Dessutom finns avstängningskranar i schakten bakom inspektionsluckorna i köket och i badrummet.
Föreningen har tecknat avtal med Upplands-Bro Fastighetsservice AB för teknisk förvaltning av fastigheterna, d.v.s. skötsel och underhåll av värme- och ventilationsanläggning, yttre miljö, vatten, el samt belysning.
För vår bergvärmeanläggning finns ett serviceavtal med Energivärme i Stockholm AB
och med Kone AB finns ett motsvarande avtal för hissarna.
Upptäcker du akuta problem i gemensamma funktioner och som inte kan vänta kontakta då:
Upplands-Bro Fastighetsservice, telefon 070-585 16 70
eller vid fel på hissen:
Stockholms Hiss-Service AB, telefon 08 - 522 255 66
Hissarna är försedda med larmtelefoner som är kopplade direkt till en larmcentral.
Om du larmar någon av dessa meddela då alltid någon i styrelsen vem du kontaktat, tidpunkt och samt anledningen till larmet.